I.O.C

  1. Separă reprezentările intangibile de la telecomenzi cu destinație generală. Aceasta permite flexibilitate și adaptabilitate pentru utilizarea acestor controale la distanță
    Alegeți o opțiune: PUI -Perceptual User Interfaces
  2. Sigla Apple este un?
    logotip si icontip;
  3. Care afirmații sunt adevărate?
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    i. Va fi necesară culegerea automată a datelor despre utilizator în mod neintrusiv dar acurat
    şi valid. Colaborarea dintre proiectanţi şi specialiştii în interacţiunea om-calculator va deveni
    crucială

    ii. Dacă predicţiile lui Norman se adeveresc, noile spaţii informaţionale vor fi generate în
    mod dinamic în accord cu modelele utilizatorului.
    iii. Aplicarea principiilor derivate din studiul factorilor umani este utilă pentru proiectarea
    interfeţelor prin: (reducerea ratelor de eroare, scăderea duratei şi a costurilor instruirii,
    creşterea ratei de acceptare a sistemului de către utilizator etc.)
    iv. Accentul se va deplasa şi mai mult de la sistemele informatice către nevoile şi
    caracteristicile utilizatorilor.
    v. Datorita tehnologiilor 3D în viitor acest domeniu (IOC) trece pe plan secundar.
  4. Orice peturbatie (energie mecanica) propagata printr-un mediu material sub forma unei unde se numeste ……… si este o entitate caracterizata de patru atribute: inaltime, durata, intensitate si timbru.
    raspuns: sunet sau unda acustica
  5. Ce este?
    fenomen complex care reflecta interactiunea dintre trasaturileindividului si societate Dizabilitate problema in structura sau functionarea organismului Handicap
    dificultati in realizarea unor sarcini Limitari ale activitatii
    problema aparuta in implicarea in situatii de viata Restrictii de participare
  6. Ergonomie cognitiva?
    consta in reducerea efortului cognitiv general pe care utilizatorul trebuie sa-l depuna pe parcursul rularii programului Obiectivul ergonomiei cognitive
  7. O interfață utilizator
    oferă o formă fizică / reprezentare tangibilă pentru a accesain formațiile și calculele (calcul, algoritm …). TUI- Tangible User Interface)
    necesită cunoaşterea şi memorarea unui număr de comenzi,care trebuie mai apoi introduse într-o formă foarte strictă. CUI
    reprezintă componentele sale ca pixeli intangibili (ferestre,meniuri, pictograme) și oferă controale generice de ladistanță (mouse-ul, tastatura) pentru a permite utilizatoruluisă controleze acești pixeli / reprezentări intangibile. GUI
  8. La ce se refera urmatoarele afirmatii:
    Eliminarea opţiunilor neaplicabile într-un context dat;
    Folosirea controalelor cu introducere limitată;
    Acordarea de ajutor & de feedback pozitiv;
    Acceptarea erorilor de redactare (common misspellings) oriunde este posibil;
    Oferirea unui mecanism continuu şi automat de salvare a datelor – vezi Blogger;
    Înainte ca o operaţie să se execute, să se permită revederea (preview) sau schimbarea ei;
    Forţarea confirmării în cazul unor acţiuni (posibil) distructive.
    Prevenirea erorilor
  9. Pentru comenzile necunoscute de utilizator, se recomandă un help , care să-l îndrume pe utilizator şi să-i explice noile noţiuni necunoscute (tips)
    Alegeți o opțiune:
    activ
  10. Factori cheie de luat în considerare în proiectarea pentru diferențe culturale (4)
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    Limba (language)
    Simboluri culturale (cultural symbols)
    Utilizarea culorii (use of color)

  11. Potriviti
    descrie elementele unui UI 3D care minimizează cât de mult unutilizator trebuie să segândească la modul în careaplicația îi permite să ofoloseacă. Interactiunea Naturală (NI – Naturalized Interaction)

    descrie modul în care 3D poateadăuga un “efect wow” unuiprodus și oferă posibilitatea dediferențiere a produselor și olimbă vizuală îmbogățită, careoferă atât atracții funcționale,cât și estetice. Stilul vizual si feedback-ul (VSF) (Visual Style & Feedback)

    descrie elementele 3D carepermit UI-lui să afișeze maibine cantități mari de date, cumar fi playlisturi, în moduriinteresante relevante pentruutilizator și aplicația utilizată. Vizualizarea flexibilă a informatiilor (FIV)
  12. XXXXXXXXXX se ocupă cu studiul comportamentului uman din perspectiva structurilormentale și a proceselor asociate.
    Răspuns:Psihologia
  13. Din punctul de vedere al aspectului vizual şi al proprietăţilor de dimensionare şi poziţionare, ferestrele se pot împărţi în trei categorii:
    majoritatea ferestrelor din Windows sunt ferestre mutabile         modale
    se recunosc după chenarul subţire                  ferestre fixe
    se recunosc după chenarul solid                  Dimensionabile
  14. Există două tipuri de cunoștințe:cunoștințe despre ceva (mărul este roșu, pisica este un animal) exprimate subformă de propoziții, cadre, reguli explicite, etc. Declarative
    cunoștințe despre cum să se facă ceva. Cea mai cunoscută modalitate dereprezentare este cea prin sisteme de reguli de producție. Procedurale
  15. Potriviti:
    se concentrează pe lucruri care pot afecta pozitiv sau negativ experiența uneipersoane prin utilizarea aplicației/site web (include lucruri de bază precumutilitatea, timpul de încărcare rapidă etc).UX
    se concentrează în principal pe front-end-ul site-ului (include aspectul,designul vizual, paginile, navigația și toate celelalte lucruri pe care le vădutilizatorii atunci când vizitează site-ul. UI
  16. UD- Designul universal -principii
    Proiectarea trebuie făcută astfel încât să minimizeze hazardulsau consecințele nedorite la acționarea accidentală suneintenționată. Trebuie să furnizeze atenționări ale pericoluluiși erorii, să aibă capacitatea de a lucra în condiții desiguranță; Toleranta fata de eroare
    Proiectul este realizat astfel încât să poată fi utilizat de opaletă cât mai largă de persoane cu abilitățispecifice*stangaci, dreptaci, etc) Flexibil în utilizare
    Este ușor de înțeles cum funcționează, indiferent deexperianța, cunoașterea, abilităților lingistice sau gradul deconcentrare all utilizatorului; Simplu si usor de utilizat
    Proiectarea asigură condițiile ca informația necesară să fiecomunicată utilizatorului indiferent de condițiile ambientalesau abilitățile senzoriale ale acestuia. Informația trebuiecomunicată in diferite moduri (pictorial, verbal, tactil); Informatii perceptibile
    Proiectul este util și vandabil către persoane cu diverseabilități, asigură aceleași metode de utilizare pentru toțiutilizatorii Utilizarea echitabila
  17. Componentele Invaţarii (uşurinţa cu care utilizatorii noi pot începe interacţiunea efectivă şi pot să atingă performanţă maximă)
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    Consistenţă
    Sintetizabilitate
    Generalizabilitate
    Familiaritate
    Predictibilitate
  18. Căile de construire a interfeţei utilizator, pe baza a trei tipuri de surse:
    descrie sintaxa şi semantica aplicaţiei corespunzător unui formalism consistent, carepoate fi textual sau grafic şi care conţinecerinţe privind datele, funcţiile, resursele şichiar pentru o posibilă interfaţă;reprezentarea conceptuală
    consistă în elemente de cod programate într-unlimbaj de programare clasic sau de nivel înalt;reprezentarea internă a interfeţei utilizator
    se referă la partea de prezentare grafică,vizibilă şi manipulabilă de către utilizator. reprezentarea externă a interfeţei utilizator
  19. Sigla Sistemului de operare LINUX este un?
    Alegeți o opțiune:
    icontip
  20. Gesturi uşor de recunoscut de software semnificaţii/acţiuni dificil de înţeles/realizat de utilizatori:
    fără semnificaţie (residue) T0
    menu/release T4-T5
    select T1
    delete T3
    copy & paste T2
  21. Găsiți răspunsul corect?
    se referă la transferul controlului          Migratiunea sarcinilor (Flexibilitate)
    se referă la similaritatea în comportament          Consistenta (Invatare)
    utilizatorul încearcă să extindă cunoştintele      Generalizabilitatea (Invatare)
  22. Referitor la regăsire informației…
    ” ……. unui text este mult mai greoaie decât reproducerea semnificației acestuia.” Memorarea
  23. Dialogurile nu trebuie să conţină informaţie irelevantă sau nenecesară. Fiecare unitate de informaţie suplimentară concurează cu unităţile de informaţie relevante şi le diminuează vizibilitatea. La care din Euristici (Nielsen) se refera afirmatia de mai sus.
    Alegeți o opțiune:
    Proiectare estetică şi minimalistă;
  24. Reguli de proiectare —
    Focalizarea asupradatelor (conţinutului) şimai puţin asupramodului sofisticat deprezentare Aplicarea standardelor & reglementarilor de proiectare a interfeţelor
    Realizarea testelor de utilizabilitate ainterfeţei. Chiar şi testele informale sunt folositoare!
    Aplicarea standardelor & reglementarilor deproiectare a interfeţelor. Consistenta, utilizarea celor mai bune practice.
  25. Usability Engineering (UE) vs Software Engineering (SE)
    Cum sa dezvoltam sisteme usor de folosit?                   (UE)
    Abordarea sistematica in dezvoltarea sistemelor informatice            (SE)

    Potriviți
    folosește ferestre, pictograme, meniuri și indicatori (wimp), care pot fi manipulate de un mouse (și într-o anumită măsură de la tastatură). Interfata grafica – (GUI) – Graphical User Interface.
    afișează prompterul, utilizatorul introduce o comandă de la tastatură și o execută, oferind ieșire textuală.

    Interfață de interacțiune cu ajutorul meniurilor – (MNU) Menu Driven Interfaces;
    utilizatorul are o listă de elemente pentru a alege una, și poate face selecția prin evidențierea unui element.
    CUI Interfaţă Linie de comandă (CUI) – Character User Interface; – afișează prompterul, utilizatorul introduce o comandă de la tastatură și o execută, oferind ieșire textuală. Interfață de interacțiune cu ajutorul meniurilor – (MNU) Menu Driven Interfaces; –

    poate varia de la sisteme de comanda simple pentru exprimea procesării de text activat până la comenzi vorbite în limbj “natural”.
    Interfata limbajului natural – (PUI) Perceptual User Interfaces
  26. interfaţa bazată pe gesturi trebuie să fie(5).
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    a. intuitivă
    b. să ia în consideraţie modelul mental al utilizatorului
    c. fără ezitări
    d. ergonomică
    e. uşor de memorat

  27. Caracteristicile calitatii.
    Steve McConnell –
    nu au legatura cu utilizatorii Interne
    cele care au legatura cu utilizatorii Externe
  28. La ce fel de tip de gandire se referă afirmația?
    generalizarea unor situatii pe care le-am intalnit pentru a infera informatii despre situatii pecare nu le-am intalnit
    Un elefant pe care l-am vazut avea trompa-> toti elefantii au trompa
    Răspuns: Inductia
  29. ………….. are rolul de a furniza sugestii instantanee despre modul in care pot interactionacu interfata. Metafora sau Metafore
  30. Culoarea poate fi folosita drept cod vizual, indicând categoria de informaţie afisata utilizatorului, acest aspect devine foarte important în cazul siturilor Web de prezentare aunei companii, deoarece trebuie sa indice identitatea acesteia. Un set de culori poate aveaînţelesuri (semantici) diferite, în funcţie de situaţiile survenite si de audienţa. Credeți ca oculoare folosita într-o maniera neasteptata poate cauza confuzii, erodând imagineacompaniei/produsului.
    Selectați o opțiune: Adevărat/Fals
  31. 59.Potriviti? —
    Reacție afectivă de intensitate mijlocie și de durată relativ scurtă,însoțită adesea de modificări în activitățile organismului, oglindindatitudinea individului față de realitate; Emotional
    Referitor la capacitățile și mecanismele învățării și accederii lacunoștințe, la cunoaștere. Cognitiv
    Referitor la activitate, la procesele de voință; volitiv. CONATIV
  32. Scopul XXXXXXXXX: înţelegerea comportamentului utilizatorului şi analiza complexităţii cognitive a interfeţei
    Răspuns:modelelor
  33. Care afirmații se referă la dizabilitati cognitive:
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    Ieșirea dispozitivelor să fie atât vizuală cât și auditivă pentru a susține memorarea;
    Interfete simple, terminologie simplificată și multe exemple;
    Același layout a ferestrelor;

  34. Care este răspunsul corect?
    (functionale, hard), sunt orientate pe system
    corectitudinea codului și a functionalitatilorimplementate (Verificare) + (QA- quality assurance) acceptare din partea utilizatorilor (Validare)SE – Softw are Engineering
    (analiza sarcinilor), orientate pe nevoile utilizatorilor si
    pe fluxurile de activitati;
    completitudinea workflow-ului și indeplinirea nevoilor utilizatorilor; UE
  35. 61.Potriviti: user – experience
    user is delighted (încântat) experience > expectation
    user is satisfied (mulțumit) experience = expectation
    user is dissatisfied (nemulțumit) experience < expectation
  36. Fidelitatea?
    care accentueaza faptul ca informatia vizuala         Fidelitatea Senzoriala
    vizeaza doua elemente in legatura (a)             Fidelitatea modelarii
    vizeaza acuratetea afisarii efectelor gravitatii.          Fidelitatea fizica
  37. Utilizabilitatea – 3 grupe principale de concepte:
    multitudinea de moduri în care utilizatorii şi sistemul pot schimba informaţie Flexibilitate
    sprijinul oferit utilizatorilor în realizarea operaţiilor Robusteţe
    uşurinţa cu care utilizatorii noi pot începe interacţiunea efectivă şi pot săatingă performanţă maximă Învăţare
  38. Care definitie reprezinta satisfactia utilizatorului?
    a) Tom deMarco – “calitatea unui produs este o functie de cat de mult schimba lumea inbine”
    b) Gerald Weinberg – “calitatea inseamna aprecierea (beneficiul) pentru o persoana” –persoane diferite vor atribui calificative diferite unui sistem
    Alegeți o opțiune: a
  39. La ce se referă definiția:
    măsura în care se facilitează învăţarea, se ajută la rememorarea elementelor învăţate, sereduce probabilitatea de a greşi, se sprijină eficienţa utilizării sistemului, se oferăsatisfacţie în lucrul cu acesta.
    Alegeți o opțiune: Usability
  40. La ce se refera urmatoarele afirmatii:
    In situaţiile conversaţionale, erorile trebuie detectate cât mai timpuriu posibil (la nivel)
    Alegeți o opțiune:
    Detectarea erorilor
  41. La ce se refera afirmatiile: cum “aparenţa” interfeţei poate afecta utilizatorul? Expresivitatea
    cum o detectăm şi o reducem? Frustrarea
    cum schimbăm atitudinea şi comportamentul utilizatorului prin intermediul tehnologiei?Tehnologiile persuasive
  42. Care afirmații se refera la ”Ecranul de senzaţie (splash screen)„? (3 rasp)
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    poate apare ca ajutor pentru novici (afisând asa numitele sfaturi ale zilei – “Tips of the Day”);
    poate apare la anumite produse shareware (guilt screen sau nag screen), eventual afisând numarul de zile care au ramas pâna la expirarea utilizarii;
    apare la încarcarea programului (la prima execuţie sau la fiecare rulare, pentru a fi citit de utilizator la o încarcare îndelungata a programului)
  43. Alegeți o opțiune:
    Protecţia programului
    aspecte afective ale interacţiunii (Rogers, 2007)
    tehnologiile persuasive;
    Excepţii;
    Riscuri;
    Clear my choice
  44. Comunicația prin gesturi. clasificarea gesturilor
    ce face gestul într-o interfață                           functional
    sensul unui gest / gestul poate fi conştient sau spontan                 semantic
    cum se efectuează gestul;                            descriptive
  45. La care lege se referă afirmația?
    Calculeaza timpul necesar deplasarii la o tinta de pe ecran (buton, optiune de meniu, iconita) in functie de dimensiunea tintei si distanta fata de tinta
    Alegeți o opțiune:Legea lui Fitt
  46. pentru a crea UX, elementele trebuie să fie:
    clienții ar trebui să poată găsi și naviga prin conținut;            găsire (Findable)

    Imaginile și alte elemente de design ar trebui folosite pentru a
    stimula emoția și aprecierea;                       dorite (Desirable)

    site-ul/aplicația trebuie să fie simplu de utilizat și ușor de
    accesat;                               utilizabil (Usable)

    informațiile și mesajul dvs. trebuie să fie demne de încredere
    și credibile.                              credibilă (Credible)

    Conținutul trebuie să fie accesibil utilizatorilor cu dizabilități;        accesibil (Accessible)

    informațiile (conținutul) trebuie să fie util și trebuie să
    răspundă nevoilor vizitatorilor;                      utile (Useful)
  47. Care afirmație NU face parte din def. User Experience (UX)?Alegeți o opțiune:
    proiectanţii înteleg utilizatorii, nevoile şi mediul lor de lucru;

  48. La ce se referă afirmația?
    se ocupă cu studiul de tehnici și metode ce vizează proiectarea componentelor de interacțiune în baza unui set de parametrii care caracterizează performanța umană.
    Alegeți o opțiune:
    Inginerie cognitive
  49. Instalarea trebuie sa fie facila si neagasanta si reprezinta prima înfaţisare a programului în faţa utilizatorului (este parte a interfeţei) – acest lucru este neglijat de cea mai mare partea producatorilor de software; programul de instalare nu explica, de cele mai multe ori,scopul programului pe care trebuie sa-l instaleze sau condiţiile acestei instalari. Credeți cafigura urmatoare respecta cele afirmate mai sus?
    Selectați o opțiune:
    Adevărat/Fals
  50. La ce tip de casetă de dialog se referă afirmația?
    informează utilizatorul despre evoluția în timp a procesului, normalitatea lucrurilor, se afişează eventual cât timp a mai rămas până la terminarea procesului, utilizatorul având posibilitatea de a anula operaţia; de obicei se implementează cu ajutorul progress meter-ului (progress bar, circular progress bar, progress loading, sau a altor controale grafice;
    Alegeți o opțiune:
    tip proces (process)
  51. Utilizabilitatea = măsura în care un produs poate fi utilizat de utilizatori specifici pentru a atinge scopuri specifice cu eficacitate, eficienţă şisatisfacţie într-un context de utilizare specificat. Selectați o opțiune: Adevărat
  52. Care afirmașie NU se referă la Wizards (vrăjitori) – Nici o variantă
    Alegeți o opțiune: Clear my choice

  53. Utilizabilitatea = măsura în care un produs poate fi xxxxxxxx de utilizatori specifici pentru a atinge scopuri specifice cu eficacitate, eficienţă şi satisfacţie într-un contextde utilizare specificat. Răspuns:utilizat
  54. Interactiunea se realizează prin informatiile care se primesc / transmit prin cele 3 subsisteme. Fiecare subsistem (perceptiv și motor) are procesorul și memoria lui (potriviți):
    (controleaza acțiunile motorii prin care este tranmisă informația calculatorului (inputul pentru calculator) – realizată prin efectori(degete, ochi, cap, sistem vocal)         Sistemul motor

    (procesari necesare pentru legarea celor două sisteme perceptiv și motor)    Sistemul cognitiv

    (preia/recepționează informațiile din exterior (ex: output-ul calculatorului) prin stimuli precum vazul, auzul, atingerea, gustul, mirosul;                     Sistemul perceptiv
  55. O interfață om-calculator este considerată utilizabilă dacă:
    Alegeți o opțiune:
    a. Este flexibilă și confortabilă;
    b. Utilizarea ei este ușor de învățat și de amintit;
    c. Este eficientă, adică se pot efectua rapid acțiuni complexe;
    d. Folosește cele mai puține resurse de sistem. (ASTA E SINGUTA VARIANTA GESITA)
    e. Este consistentă și unitară;
  56. Ce ar reprezinta urmatoare figura:
    Alegeți o opțiune:
    Incapacitatea programului de a se auto-proteja de greşelile utilizatorului.
  57. .La ce se referă definiția:
    cât de “bine” anumiti utilizatori specificati pot exploata funcționalitatea sistemului șia unui anumit produs fiind o măsura prin care se atinge scopuri specificate întrun anumit context specificat de utilizare.
    Jakob Nielseneste
    Alegeți o opțiune:Usability
  58. La ce tip de fereastra se referă afirmațiile?
    sunt ferestre secundare care cer (de obicei imperativ) utilizatorului să introducă o informaţie suplimentară.
    oferă anumite informaţii şi solicită introducerea unor date;

    Alegeți o opțiune:
    ferestre de dialog
  59. 64.Care sunt cerințele unui utilizator expert? (toate cu bold)
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    Cum pot personaliza?
    Poate fi aceasta modificată?
    Cum automatizez …?
    Ce este periculos?
    Care este shortcut-ul pentru comanda …?
  60. Care criterii NU fac parte din Setul de criterii ergonomice:
    Alegeți o opțiune:operaţionalizar
  61. 65.La ce tip de fereastra se referă afirmațiile?
    O fereastră care are chenarul solid şi se recunoaşte după faptul că acesta are aceeaşiculoare ca şi bara de titlu și nu au buton de maximizare sau minimizare şi nu se potredimensiona;
    Alegeți o opțiune:
    fereastra modală
  62. Realitatea virtuală –
    necesită preluarea semnalului de intrare de la utilizator şiasigurarea căii de reacţie de la sistemul de calcul – canale senzoriale – interfeţe haptice.                Realitate augumentată

    interacţiune în timp real a unui utilizator cu o “lume” creată prinintermediul sistemului de calcul.                                  Realitatea virtuală

    pentru realitatea virtuală include modalităţi de realizare princontact şi respectiv forţă;
    Reacţia haptică (feedback)

  63. Chestionarea utilizatorului (întrebări tipice)
    Ce te-a ajutat în luarea deciziilor? (informarea utilizatorului);
    În timpul alocat execuției tascului ce faci cel maimult?(prioritatea task-urilor);
    De ce faci aceasta? (determinarea scopului);
    Ce determină să ai o zi bună/proastă de lucru? (scopurile);
    Ce fel de tip de training / instruire ai beneficiat? (oferirea suportului);
    Cum faci aceasta? (furnizează sub-activităţile);
    Care sunt prioritățile importante de realizat? (priorităţile, scopurile);
    Ce aspecte îţi irosesc timpul? (oportunitatea);
  64. Ce tip de feedback avem:
    Alegeți una sau mai multe opțiuni: Kinesthetic
  65. Obiectivele utilizabilitatii trebuie sa aiba 3 componente identificabile:
    CAT DE BINE trebuie indeplinite aceste sarcini? Criteriile
    IN CE CODITII ar trebui sa fie capabil utilizatorul sa realizezesarcinile? Conditii
    CE trebuie sa fie capabil sa faca utilizatorul? Performanta
  66. Potriviți:
    analizează proiectarea mașinilor astfel încât aceastea să corespundă diferitelor caracteristici fizice ale utilizatorilor.                                  ergonomia

    vizează modul în care informația este prezentată pe ecran, limbajul prin care utilizatorul comunică cusistemul, ușurința utilizării.               ergonomia – aplicațiilor pe calculator

    vizează preponderent proiectarea echipamentelor hardware:
    Dispozitive de afișare, de exemplu ecranul
    Dispozitive de introducere a datelor ca: tastatura, mouse-ul, tableta grafică.
                              Ergonomia – interfețelor om-calculator
  67. Care afirmații fac parte din categoria Vectori pentru experţi:
    Alegeți una sau mai multe opțiuni:
    a. Ar trebui să nu întrebe utilizatorii, ci numai să automatizeze unele activităţi;
    b. ghidarea pe baza principiului “information în the world”;
    c. utilizatorul nu trebuie să ţină minte comenzile, ci doar să ştie unde să le caute (vezifolosirea hărţii într-un oraş necunoscut, răsfoirea meniurilor/help-ului unui program etc.).
    d. ghidarea pe baza principiului “information în the head”;
    e. utilizatorul posedă cunoştinţe memorate şi învăţate (de exemplu memorarea şi utilizarea shortcut-urilor unei aplicaţii sau a opţiunilor de configurare al unui program).
  68. Componente utilizabilitate:
    completitudinea şi desăvârşirea (corectitudinea) cu care utilizatorii realizează sarcini specifice.
    Eficacitate
    raportul dintre resursele consumate şi corectitudinea îndeplinirii sarcinilor. Eficienţa
    confortul şi acceptarea de care se bucură sistemul din partea utilizatorilor. Satisfacţia
  69. potriviti?
    utilizate la console de jocuri sau unele modele de laptop-ur; motion-tracking interfaces

    utile pentru detectarea reacţiilor & emoţiilor studierea comportamentului uman, accesibilitate în contextul persoanelor paralizate, feedback în sisteme de învăţare etc.; facial gestures
    pentru a arăta obiecte sau pentru a controla un pointer camouse-ul; hand gestures
  70. Utilizabilitata se referă la: (eliminati intrusul…!)
    (A) Utilizator & Mediu
    (B) Mediul fizic (locul demunca-LM)
    (C) Sarcina & Mijloacele de muncă
    (D) Mediul tehnic
    (E) Învățare
  71. Lumina este o undă electromagnetică?
    Adevărat
  72. Urmatoarele afirmatii reprezinta?
    Folosiţi atat cunoştinţe din lumea reala cat si cunoştinţe teoretice pentru a sprijini formarea modelelor mentale
    Simplificaţi structura sarcinilor
    Faceţi lucrurile vizibile
    Faceţi asocieri corecte
    Exploataţi puterea constrangerilor (naturale sau artificiale)
    Proiectați pentru eroare;
    Cand toate celelalte esueaza, folosiţi standardele – cand nu exista mapari naturale se vor face mapari arbitrare pe care utilizatorii le vor invata o singura data
    Alegeți o opțiune:
    principii ale lui Norman(1988)
  73. Dispozitive & Tehnologii
    utilizatorul simuleaza tastarea sau actionarea mouseului folosind cuvinte Recunoasterea vocii

    echipamente care ajuta persoanele cu dizabilitati in utilizarea calculatoarelor Tehnologii asistive

    primesc ca intrare ceea ce apare pe ecran si pronunta literele/cifrele/semnele de punctuatie tastate (ajuta deficientii de vedere in crearea de documente) Sintetizatoare de voce

    aplicatii care identidfica si interpreteaza informatia de pe ecran si o prezinta utilizatorului folosind outputuri de tip text-to-speech sau braille – necesita interactiune cu aplicația, cu SO cu ajutorul unor API-urilor. Screen readere

Leave a comment