Datele situate într-o clasă sunt desemnate sub numele de variabile sau atribute. Datele pot fi de orice tip, inclusiv alte clase.
[modificatorAcces] tipData nume;
unde:
modificatorAcces – este opțional. Implicit este private
tipData – reprezintă tipul datei obiectului pe care vrem să-l atribuim
nume – se referă la numele dat de utilizator obiectivului respectiv.
Datele pot fi:
- constante
- câmpuri
Constantele – descriu valori fixe, putând fi valori calculate sau dependente de alte constante. În mod obligatoriu valoarea unei astfel de constante trebuie să fie calculată în momentul compilării. Valoarea unei constante se declară prin cuvântul const. Sintaxa este:
[modificator] const tip identificator = expresieConstanta
unde tip poate fi: bool, decimal, sbyte, byte, short, ushort, int, uint, long, ulong, char, float, double, enum, string.
Constanta mai poate avea ca modificator de acces: new, public, protected, internal, protected internal, private.
class Constante { public const int MAX = 100; const string SALUT = "Buna ziua!"; public const double MIN = MAX / 3.2; }
tip identificator [=valoare]
class Camp { public int varsta; protected string nume; private int id = 13; int a; //implicit private static void Main(string[] args) { Camp obiect = new Camp(); obiect.a = 1; } }
class Camp { public static int a = 13; static void Main(string[] args) { Camp.a++; } }
class Camp { public readonly string a = “Exemplu”; //camp readonly initializat public readonly string b; public class Camp(string b) //constructor { this.b = b; } //camp readonly initializat }
- byte, sbyte, short, ushort, int, uint, char, float, bool
- un tip de enumerare care are tipul: byte, sbyte, short, ushort, int, uint
- un tip referință
Inițializarea câmpurilor
Valorile implicite pe care le iau câmpurile la declararea lor sunt:
tip | valoare |
numeric | 0 |
bool | false |
char | \0 |
enum | 0 |
referință | null |